Боинг беше зле. Нищо не вървеше както трябва, а конкурентът му Еърбъс се радваше на все по-голяма популярност. По онова време, многобройни скандали тресяха компанията. Върхът на тези истории стана симпатичния романс на Harry ( Stone CIPHER) , който беше принуден да напусне заради интимните си връзки със секретарката си. Но ако това е симпатично, то аферата с корупцията на бивши служители на Боинг, които получавали пари за да повлияят на Пентагона в избора на изпълнител за модернизирането на самолетите цистерни ... това си е чисто криминално деяние. Този подход продължи дълго. Когато Еърбъс се появи ( преди 30 години ) , Боинг за да задуши новия си конкурент предложи да купи цялата флота на Иберия и да им наеме нови самолети ... всичко това само и само Иберия да не поръча новите си самолети при конкурента ЕАДС. Така беше.
Сега вече е друго. Good planes. Fine. Boeing се завръща и още как. Индикации за това имаше още в 2005 година когато американската компания предприе програма за реструктуриране и смени цялото си ръководство. Boeing is making money, и акциите( BA ) на Боинг са на най-високото си ниво от години наред .... EADS ( Airbus Industrie ) счупиха най-ниското си ниво. Всичко това е забравено или поне така изглежда... повече и по-строг контрол, орязване на всички неефективни програми, балансиране между военното и цивилното , прекъсване на корупционните практики и the big comeback of the BOEING е налице.
Тези промени са следствие от реалистична стратегия. При проектирането на новите самолети Боиг заложи на 787. Dreamliner е среден , икономичен самолет, тих и непретенциозен и най-важното лети много надалеч. Освен това е високо технологичен, тих и икономичен. Т.е полети , които бяха възможни до сега само с Джъмбо, стават достъпни с Dreamliner с по-малко пътници на борда и могат да кацат на малки летища ... и е по-евтино. Чикаго-София, Ню Йорк –Ница без прекачване, директно с Dreamliner става възможно и рентабилно. Този самолет ще позволи на авиокомпаниите да намалят консумацията с 20%, а следователно и замърсяването.
Airbus Industrie обратното – заложиха на А380, на който му трябват усилени писти и нови стоянки и ръкави за пътниците.
Вчера борсовите индекси потвърдиха тенденцията за успеха на Боинг. Акциите му бяха лидер на Dow Jones. Причина за това станаха новите поръчки за $4 560 000К. Три големи договора бяха обявени вчера – с кувейтската компания Alafco за 12 самолета 787-8 и 6 от 737-800 ( трето поколение) , обща сума 2,26 милиарда. Изненадата , обаче , беше поръчката на 5 747-8 от руската компания Волга-Днепър за 1,4 милиарда $, с опция за още 5. И накрая, Continental Airlines поръча 5 787 за 900 милиона $.
Тази година, Боинг предвижда на плати на акционерите си по 4,75$ на акция, а оборотът на компанията да достигне 65 милиарда $. Американската компания ще достави 445 самолета за 32,5 милиарда.
Либералният подход извади Боинг от дупката. Остава и EADS ( Airbus Industrie ) да последват примера в името на конкуренцията.
еCp
Няма коментари:
Публикуване на коментар