България къса с миналото. Икономиката се преориентира безвъзвратно на запад , изоставяйки руските технологии от 80те години. Кратък поглед върху новините днес го потвърждава.
Луфтханза ще инвестира във строителството на ремонтен център за Боинг и Еърбъс в България. Центърът ще извършва и основни ремонти на самолетите. Времето на ТУ-154 и анчетата изтече там където е и комунизма в момента.
Инвестициите в бъдещия супермодерен авиотехнически център в София ще надхвърлят 20 млн. В него ще се прави D-check (пълен капитален ремонт) на "Боинг" и "Еърбъс" от фамилиите 737 и А 320. В договора с германците е включена и клауза за разширяване на дейността на по-следващ етап, при който авиобазата да приема за капитален ремонт и по-големи машини А 330, А 340 и "Боинг 777".
Финансите не остават по-назад: KBC заделя € 2 млрд. за България, а армията е на път да финализира сделката за четирите френски корвети:
По думите му има предложение от една фирма за развитие на корабостроителна дейност във Варна. Програмата е офсетна, подчерта Близнаков. Той посочи, че става дума за 3 или 4 нови корвети, за които ще бъдат необходими около 700 милиона евро.
Най-вероятно подписването на сделката ще стана по време на предстоящото посещение на Никола Саркози в България на 12.09.
С участието на САЩ, се изгражда се и нова система за засичане на нарушители на морската граница, която ще замени наследената от Варшавския договор неефективна и остаряла техника:
"Екран" наблюдава огромната част от трафика по морето и следи за нарушители, обясниха експерти. Разработва се вариант, при който САЩ ще предоставят от една трета до половината от сумата за стартиране на програмата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар