сряда, 5 юли 2017 г.

Михаил Мирчев от БСП счита, че плащането на комисионни в Европейския съюз е нормална практика и това не е корупция. Т.е. в сделката с Грипен според БСП взимането на комисионни е нормална европейска практика.

“Да, но ето има съмнения за корупция във всяка сделка , в която е замесен Грипен?"
Проф. Михаил Мирчев кандидат кмет от БСП за София:
"В рамките на Европейския съюз, винаги се плащат някакви комисионни, може да сложим и думата корупция, така че по принцип да се говори за съмнения е несериозно."
Разбира се посоченият пасаж липсва в резюмето на интервюто в статията на бТВ, но вие може да го чуете на минута 3:00. Да видим сега дали българските фейк казионни медии ще отразят тази скандална позиция на изтъкнат представител на БСП. Тя означава, че социалистическата партия приема корупцията и комисионните за нещо напълно нормално в Европа и по-специално в сделката за нови самолети на българските ВВС.
Виж също:

Наистина нов ли ще бъде “новия” Грипен? Възможно ли е “новите” Грипени да са ново сглобени от вече използвани компоненти и части? Писмо от наш читател.

Ще се превърне ли самолетната афера в новото Белене? Участниците са същите: Президент избран от БСП, бившата комунистическа партия и едни 3 милиарда лева народна пара за усвояване

Оскъпяване на сделката за Грипен в Бразилия с 900 милиона долара след първоначалното предложение на СААБ. Прокурорското разследване за нарушения е възобновено.

Грипен, СААБ и BAE Systems замесени в скандал в Чехия и Унгария за корупция и подкупи. Възможно ли е в България да се повтори същата схема?

Грипен и СААБ с тежки съмнения за корупция и подкупи в сделката с Южна Африка. Когато лобира за Грипен, Президентът Радев знае ли за тези съмнения за корупционни практики?

Защитава ли Президентът Радев и шведските бизнесмени замесени в скандали с подкупи? Според Ню Йорк Таймс шведският имидж е засегнат от скандали

Какви са приликите в нашия случаи с лобиране и този с бившият бразилски президент Лула? Миризма на подкуп в Бразилия при сделка за СААБ Грипен.

Защо българските медии мълчат за корупционните съмнения около закупуването на самолета Грипен от шведската фирма SAAB в Чехия, Унгария, Южна Африка, Бразилия?

Наистина нов ли ще бъде “новия” Грипен? Възможно ли е “новите” Грипени да са ново сглобени от вече използвани компоненти и части? Писмо от наш читател.

Критериите, параметрите, финансовите ангажименти, процедурата по взимане на решение, самото решение за закупуване на самолет за българските ВВС са засекретени. Липсата на прозрачност, лобирането на Президента и огромната сума пари от 3 милиарда лева поражда основателни съмнения за възможна корупция. Към тези съмнения се добавят и корупционните скандали, които съпътстват сделките на СААБ в Унгария, Чехия, Южна Африка и Бразилия.
Наш читател ни изпрати писмо, в което повдига и един друг въпрос. Нови ли са наистина “новите” Грипени?
Господа,
Пиша ви във връзка с покупката на самолет Грипен за българските ВВС.
Искам да ви обърна внимание на следното нещо: Често под определението “нов”  при военните сделки се крие нещо друго.  Шведските ВВС имат в резерва определено количество самолети Грипен с малко часове полети. Те са консервирани и чакат купувач. 
Възможно е в българската оферта да е предложен “нов самолет”, което да означава новосглобен, произведен, но това не означава, че частите, от които е сглобен са нови!  Възможно е да са вградени използвани компоненти и въпреки това за самолета да се претендира, че е  “нов”.  Малко използвани компоненти, двигатели, радар, електроника могат да бъдат взети от резерва на шведските ВВС. Т.е. в случая не става въпрос за нов самолет, а за “нов самолет произведен с малко използвани части”.
Ако в договора със СААБ не е изрично прецизирано, че не само самолета, но и всички компоненти трябва да бъдат НОВИ, НЕИЗПОЛЗВАНИ, сигурен съм, че България ще получи машина втора ръка с цената на нова.
С уважение,
………………………..
Виж също:

Ще се превърне ли самолетната афера в новото Белене? Участниците са същите: Президент избран от БСП, бившата комунистическа партия и едни 3 милиарда лева народна пара за усвояване

Оскъпяване на сделката за Грипен в Бразилия с 900 милиона долара след първоначалното предложение на СААБ. Прокурорското разследване за нарушения е възобновено.

Грипен, СААБ и BAE Systems замесени в скандал в Чехия и Унгария за корупция и подкупи. Възможно ли е в България да се повтори същата схема?

Грипен и СААБ с тежки съмнения за корупция и подкупи в сделката с Южна Африка.

Защитава ли Президентът Радев и шведските бизнесмени замесени в скандали с подкупи? Според Ню Йорк Таймс шведският имидж е засегнат от скандали

Какви са приликите в нашия случаи с лобиране и този с бившият бразилски президент Лула? Миризма на подкуп в Бразилия при сделка за СААБ Грипен.

Защо българските медии мълчат за корупционните съмнения около закупуването на самолета Грипен от шведската фирма SAAB в Чехия, Унгария, Южна Африка, Бразилия?

Ще се превърне ли самолетната афера в новото Белене? Участниците са същите: Президент избран от БСП, бившата комунистическа партия и едни 3 милиарда лева народна пара за усвояване

Случаят с новите самолети уверено поема по пътя на АЕЦ Белене. Приликите са очевидни, отново имаме Президент  избран от бившата комунистическа парти, отново имаме непрозрачни решения, отново става дума за огромна сума пари от държавния бюджет. Отново след това отговорността ще бъде прехвърлена върху управляващите от ГЕРБ и Обединените патриоти защото те на практика ще трябва да изкопаят новото беленско  тресавище. Това е капан, в който крадецът ще вика дръжте крадеца. Едни ще вземат парите, а други ще платят сметката. В крайна сметка никой няма да понесе отговорност, но с Борисов, ГЕРБ и Патриотите ще бъде свършено. И ще си го заслужават ако го допуснат.
Забелязвате ли гробното мълчание на казионните български медии около аферата?
Забелязвате ли липсата на журналистически разследвания как са протекли тези продажби в Чехия, Унгария, Южна Африка, Бразилия? Ако си бяха мръднали малкия пръст щяха да открият, че всяка от тези продажби е свързана с тежки подозрения за подкупи, корупция за милиони долара, а някой от тях са били обект на дълго разследване от шведските, чешките, бразилските, британските служби за сигурност.
Възможно ли е в България сценарият да е същия както в Чехия, Унгария, Южна Африка и Бразилия?
Ние не вярваме, че лошите момчета стават добри след като преспят една нощ.
Виж също:

Защо българските медии мълчат за корупционните съмнения около закупуването на самолета Грипен от шведската фирма SAAB?

Какви са приликите в нашия случаи с лобиране и този с бившият бразилски президент Лула? Миризма на подкуп в Бразилия при сделка за Saab Gripen. А в българската има ли кой да разследва?

Защитава ли Президентът Радев Швеция и шведските бизнесмени замесени в скандали с подкупи по целия свят заради сделките с Грипен?Ню Йорк Таймс подозира Швеция за участие в корупционни схеми. Защо Цветан Цветанов да не може да се съмнява в същото?

Грипен и СААБ с тежки съмнения за корупция и подкупи в сделката с Южна Африка. Когато лобира за Грипен, Президентът Радев знае ли за тези съмнения за корупционни практики? 7,25% или 108 750 000 лева е вероятният корупционен потенциал на българската сделка за Грипен.

Грипен, СААБ и BAE Systems замесени в голям корупционен скандал в Чехия и Унгария. Възможно ли е в България да се повтори същата схема?