сряда, 8 август 2012 г.

Метрото, строителство каквото София не е виждала никога в хилядолетната си история

Като се направиха покривната плоча и шлицовите стени, строителите изкопаха под защитата на плочата 24 м дълбок трап с ширина 21 м. Като го гледахме, ни обхващаше инстинктивен страх от големите обеми, въпреки че знаехме колко добре оразмерена, сигурна и стабилна е конструкцията.

Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД

zx500_1881978

zx500_1882006

Метростанция 11 на втори метродиаметър е само с българско финансиране, както и станция 8. При кандидатстването за еврофинансиране Европейската комисия не е била склонна да отдели средства за буферните паркинги поради предложената тогава форма за експлоатация - концесия. По тази причина те са отделени от останалия проект, за да им се осигури българско финансиране. По-късно при осма станция паркингът отпада, но при 11-II паркингите остават.

untitled

Няма коментари: