сряда, 15 август 2012 г.

Полетя американският военен дирижабъл LEMV. САЩ подготвя армада от 18 машини

3_1

Във вторник, в щата Ню Джърси се проведе първият изпитателен полет на военен дирижабъл с размера на футболно игрище. Този 90-минутен полет е извършен в близост до военната база Лейкхорст от компанията Northrop Grumman в рамките на започващите много месечни изпитания на Long-Endurance Multi-Intelligence Vehicle (LEMV).

Ако всички по-нататъшни тестове бъдат успешни, LEMV дирижабълът ще бъде изпратен в началото на 2013 г. в Афганистан, където той ще се тества в реални бойни условия. Естествено, основната задача на  LEMV ще бъде провеждането на операции за разузнаване, наблюдение и осигуряват комуникацията между военните единици опериращи на бойното поле. Той ще бъде използван и като превозно средство със  седем тона полезен товар за разстояние от 3600 км със средна скорост от около 50 km / h.

6879b

По време на първия полет, дирижабълът е пилотиран от екипажа на Northrop Grumman, но той разполага с всички необходими съоръжения и апаратура за дистанционно управление от сателит. Според  Northrop предстои изграждането на бойна армада от 18 дирижабли LEMV и за тях вече компанията подготвя десетки обучени оператори.

Целта е, в перспектива той да патрулира на бойното поле, обезпечавайки покритие върху много голяма територия с минимални разходи. Дирижабълът има продължителност на полета десетки дни. Това го прави особено подходящ за патрулиране в държави, в които САЩ имат военно присъствие, но контингентите им са ограничени.

Първият полет на апарата, е бил с продължителност 90 минути. Първоначално аеростатът е бил проектиран за безпилотни полети, но в крайна сметка неговото първо излитане е осъществено с екипаж от изпитатели на борда. Любопитно е, че мястото на полета е избрано символично - именно там, където през 1937 г. е паднал и изгорял дирижабълът D-LZ 129 Хинденбург, ознаменувайки края на ерата на тези гигантски летателни средства.

LEMV всъщност е доста по-малък от Хинденбург, със своите 91 м. дължина, в сравнение с близо 250-те метра на изгорелия аеростат. Обемът на вътрешността на двата апарата пък е съответно 38 000 куб. м. срещу 200 000 куб. метра.

Няма коментари: