вторник, 27 ноември 2012 г.

Николай Камов: Те имаха идея за България още през 1996 година …

Водещ: Вие знаехте осем години по-рано, че България ще влезе в Европейския съюз. Така ли да разбирам?

Н.К.: Не само от тази среща. Аз съм канен на други затворени – така да ги наречем, събирания, които не са предназначени за пресата...

Вижте, прогнозата, прозрачността и възможността да прогнозираш развитието на един политик в така наречения западен свят е много голяма. Аз съм бил на друга среща, всъщност на една единствена вечеря в Брюксел, която няма нищо общо с Билдербергския клуб, на която гост беше Романо Проди – две години преди да стане председател на Европейската комисия.

Водещ: И тогава те[ му казаха, че ще стане председател ли, как?

Н.К.: Не, тогава той беше представен като известен политик от италианската политическа сцена и бъдещ председател на Европейската комисия. Още официално това никъде не беше обявено. По-интересното е, че на масата, на която аз бях сложен, всички бяха от различните дирекции на Европейската комисия. И тогава ми разказаха – деветдесет и шеста година, какво Европейският съюз планира за България.

Водещ: И какво планираше тогава?

Н.К.: Всичко, което се случи. Това, че ние сме добро място за живеене. Имотите, които англичани преди всичко и други започнаха да купуват. А после се отказаха. Това беше разказано. Аз поисках веднага среща с Петър Стоянов – тогава той беше президент, и му разказах всичко това. Защото Те имаха идея за България. Проблемът е, нашият е, че до ден днешен България няма идея за себе си като страна-членка на Европейския съюз.

Николай Камов пред предаването „7-мо Авеню” на TV 7 от 06 декември 2010

Няма коментари: