Уникалният градеж на Дунав мост 2 привлича вниманието на специалистите.
Над 80 инженери от териториалните секции на КИИП в София, Русе и Велико Търново се запознаха с уникалната технология на изпълнение на трансграничното пътно и железопътно съоръжение, прилагана от испанската фирма FCC Construccion. Особено впечатлени специалистите са от мащаба на строителството, какъвто в България до момента не е познат; от изграждащата се вантова конструкция на моста, също непозната досега в страната - това е първият вантов пътен и железопътен мост над река. С изключителен интерес инженерите се запознаха и с вида фундиране на опорите на моста, монтажа на различните видове сегменти от връхната конструкция на моста в неплавателния и плавателния участък на Дунав, позиционирането и напрягането на защитните елементи, напречното напрягане - както на връхната конструкция, така и на жп естакадата към и на моста и др.
Дунав мост Видин-Калафат привлича все повече инженери и студенти от инженерни строителни специалности. От есента на 2010 година до момента през строителната площадка са преминали над 400 инженери и архитекти от България, Испания, Русия, Сърбия, Германия, Италия и др.
Засилен е интересът и към специализирания сайт на проекта „Дунав мост Видин-Калафат", където може да се проследява напредъка в строежа на моста и прилежащата инфраструктура към него. Само за пет месеца - от декември 2011 до април 2012 (включително) сайтът е посетен от над 49 000 човека, като най-многобройни са посещенията от България, Испания, Румъния, Канада, Австрия, Германия и др. През месец май сайтът е видян от 10 208 човека, а през юни - от 10 638.
Няма коментари:
Публикуване на коментар